Program

^
9:00 – 9:05
^
Otvorenie (moderuje Lukáš Bakoš)
  • Ivana Vagaská, riaditeľka, Business Leaders Forum
  • Michal Kišša, Co-CEO, Nadácia Pontis
^
9:05 – 9:15
^
Prezentácia: Prieskum BLF & FOCUS 2023

Ako slovenská verejnosť vníma zodpovedné podnikanie firiem a čo sa zmenilo od roku 2004, keď Business Leaders Forum zrealizovalo prvý prieskum v spolupráci s agentúrou FOCUS?

 

  • Martin Slosiarik, agentúra FOCUS
^
9:15 – 9:30
^
CEO Talk

Aké výzvy prináša súčasná doba pre zodpovedné podnikanie? Ktorým témam je potrebné venovať osobitnú pozornosť?

 

  • Mladen Mitić, Slovak Telekom
^
9:30 – 10:00
^
Rozhovor: Budovanie inkluzívnej kultúry vo firme

Čo sú kľúčové elementy pre vytvorenie inkluzívnej kultúry vo firme či organizácii? Ako zmerať to, či sme v tejto snahe úspešní? A v čom sa môžeme inšpirovať prístupom k diverzite a inklúzii od fínskych spoločností?

 

  • Jonna Louvrier, Includia Leadership (FI)
^
10:00 – 10:30
^
Odovzdávanie Ceny SDGs

Predstavenie víťaza ocenenia za napĺňanie Cieľov udržateľného rozvoja v rokoch 2022 – 2023.

Rozhovor:

  • Katarína Pšenáková, Nadácia Tesco
  • Michal Kišša, Nadácia Pontis
  • Alena Vachnová, Nadácia DEDO
^
10:30 – 11:00
^
Prestávka
^
11:00 – 12:00
^
Diskusné stoly (len pre účastníkov naživo)
  • Budovanie inkluzívnej kultúry vo firme*

Čo sú kľúčové elementy pre vytvorenie inkluzívnej kultúry vo firme či organizácii? Ako zmerať to, či sme v tejto snahe úspešní? A v čom sa môžeme inšpirovať prístupom k diverzite a inklúzii od fínskych spoločností?
*tento diskusný stôl je pokračovaním hlavnej časti programu

Líderka stola: Jonna Louvrier, Includia Leadership

 

  • Výzvy spojené s povinným CSRD reportingom

Povinnosť reportovať vybrané ESG ukazovatele bude mať od roku 2025 väčšina firiem nad 250 zamestnancov. Na čom by mali začať pracovať už teraz, aby ich nová legislatívna povinnosť neprekvapila? Aké najväčšie výzvy súvisiace so smernicou CSRD na firmy čakajú?

Líderka stola: Erika Vitálošová, PwC

 

  • Podpora ženského zdravia (nielen) vo firme

Zameranie na zdravie žien pozdvihuje aj úroveň verejného zdravia pre všetkých. Až takmer 90 % rozhodnutí ohľadom zdravotnej starostlivosti v rodine robia ženy. Akým spôsobom vedia zamestnávatelia podporiť zdravie žien vo svojich firmách? Ako to môže prispieť k prosperite nielen jednotlivcov, ale aj firiem a spoločnosti?

Líderka a líder stola: Simona Sabolová, Roman Žitný, Roche

 

  • Employee Resource Groups

V mnohých, najmä medzinárodných, firmách už roky pôsobia záujmové skupiny zamestnancov a zamestnankýň, tzv. Employee Resource Groups. Ako podporiť ich vznik a fungovanie? A ako pomáhajú rôznorodým skupinám ľudí a aj firme samotnej?

Líderky stola: Marcela Krajčová, Jana Cupková, Philip Morris Slovakia

 

  • Cirkulárna ekonomika ako súčasť ESG stratégie firmy

Prechod na cirkulárnu ekonomiku si vyžaduje zmenu myslenia v spoločnosti a hľadanie spôsobov, ako optimalizovať a zefektívniť využívanie zdrojov. Kde má cirkulárna ekonomika v rámci ESG miesto? Aké konkrétne kroky môžu firmy urobiť? Ako to v skutočnosti vo firmách funguje – aktívne ovplyvňujú spotrebiteľské správanie smerom k udržateľnému alebo naopak prispôsobujú sa existujúcim postojom?

Líderky stola:

  • Viera Baštáková, Metro Cash&Carry
  • Veronika Hagovská, INCIEN
^
12:00 – 13:00
^
Obed
^
13:00 – 14:00
^
Diskusia: Angažovaná firemná komunikácia (moderuje Veronika Cifrová Ostrihoňová)

Aký má byť postoj firiem k citlivým spoločenským témam? Zmenila pandémia, vojna na Ukrajine či minuloročná vražda queer ľudí v Bratislave to, čo a ako externe komunikujú? A čo angažovaná komunikácia prináša samotným firmám – hejty alebo väčší rešpekt?

 

  • Martina Bechyňová, Liftago (CZ)
  • Michal Meško, Martinus
  • Petra Novotná, Slovak Telekom
  • Róbert Slovák, reklamná agentúra Slovák & Friends
^
14:00 – 14:10
^
Prezentácia: Ako sa firmy spojili, aby budovali digitálne zručnosti detí
  • Alena Kanabová, Accenture
^
14:10 – 15:30
^
4x20 (nielen) o zodpovednosti
  • Tomáš Pešek, YouthWatch: Čo potrebujú mladí?

Čím žije mladá generácia, aká je a v čom nám nastavuje zrkadlo? Trpia rodovými stereotypmi aj chlapci na ich ceste dozrievania v mužov?

  • Thomas Kolster, The Hero Trap: Firmy hľadali zmysel. A čo teraz? 

Môžu značky naozaj vyriešiť celospoločenské problémy? Nedali si príliš veľké ciele? Nemali by dať zmenu do rúk radšej zákazníkom a zákazníčkam?  

  • Patrícia Gajdošociová, ekopsychologička: Ako hovoriť s deťmi o klimatickej zmene

Snažíme sa svoje deti chrániť pred ťažkými témami, klimatická kríza je však jedným z problémov, ktorým sa dnes už len ťažko vyhnúť. Ako komunikovať to, s čím si sami nevieme rady? 

  • Mária Bieliková, KInIT: Budúcnosť s AI a čo to znamená pre ľudskosť 

Dokážeme si už teraz predstaviť čo všetko umelá inteligencia (AI) znamená pre budúcnosť jednotlivcov, firiem, celej spoločnosti? Aký dopad bude mať AI na atribúty ako empatia, nezištnosť, súcit? A mala by mať každá organizácia už teraz človeka, ktorý sa ňou zaoberá? 

^
15:30 – 16:30
^
Občerstvenie & networking

Spíkri

Thomas Kolster

konzultant pre marketing a udržateľnosť, keynote spíker a autor kníh (DK)

linkedin

Mladen Mitić

člen predstavenstva a riaditeľ Komerčnej Mass Market divízie SK, Slovak Telekom

linkedin

Petra Novotná

riaditeľka pre stratégiu značky a marketingovú komunikáciu, Slovak Telekom

linkedin

Alena Kanabová

senior manažérka & líderka pre firemné občianstvo, Accenture

linkedin

Mária Bieliková

riaditeľka a výskumníčka, Kempelenov inštitút inteligentných technológií

linkedin