Petra Novotná z Telekomu: Reakcie na kampaň Rešpekt prekonali naše očakávania

12. okt 2023

Majú sa firmy angažovať v citlivých spoločenských témach a verejne sa postaviť za hodnoty, ktorým veria? Aj o tom bude spolu s predstaviteľmi ďalších firiem na BLF Summite diskutovať riaditeľka pre stratégiu značky a marketingovú komunikáciu spoločnosti Slovak Telekom Petra Novotná. Hovoriť bude aj o skúsenosti s kampaňou Rešpekt, ktorú operátor spustil začiatkom tohto roka.

Kampaň Rešpekt má silné posolstvo „Rešpekt je všetko, čo nás spája“. Ako sa zrodila jej myšlienka?

Ako telekomunikačný operátor ľuďom prinášame najmodernejšie technológie, dávame im dáta, budujeme siete a poskytujeme zariadenia, vďaka ktorým sa dokážu spojiť. Napriek tomu je naša spoločnosť rozdelená. Najmä na internete to často vyzerá, že sa už na ničom nezhodneme. Tam je situácia ešte vyhrotenejšia ako v reálnom živote.

Naším cieľom je, aby nás technológie spájali, ale deje sa opak. Nemusí to tak byť. Preto je ústrednou témou našej komunikácie rešpekt. Ide o niečo, čo dokáže ukázať každý z nás. Naším cieľom bolo pripraviť výraznú komunikáciu, relevantnú pre našu značku, ktorá sa zároveň dotkne aktuálnej témy.

S akými reakciami sa kampaň doteraz stretla?

Reakcie prekonali naše očakávania. Myšlienke sme verili a pracovali sme na nej s nadšením. Čakali sme hocičo, keďže sme v rámci komunikácie využili aj pre niekoho možno kontroverzné témy – napríklad náboženstvo alebo sme zobrazovali ľudí z LGBTI+ komunity. Samotní zákazníci však v komentároch obhajovali myšlienku tolerancie a diskutovali s ľuďmi, ktorí ju rozporovali.

Záujem médií bol enormný. Vygenerovali sme štyrikrát viac získaných médií ako pri bežných kampaniach. Nie je tiež bežné, aby influenceri bez spolupráce zdieľali posolstvo komerčnej značky, no stalo sa. Osobitne nás teší aj to, že naši zamestnanci sú vďaka kampani hrdí na svoju firmu a sami sa stali ambasádormi myšlienky na sociálnych sieťach.

Majú sa podľa vás firmy aj na základe skúsenosti s touto kampaňou verejne angažovať a vyjadrovať k citlivým spoločenským témam?

Veľké značky majú určite aj spoločenskú zodpovednosť. Ich sila a dosah na ľudí sú neodškriepiteľné. Je podľa mňa dôležité, aby to robili citlivo. Mali by si vyberať témy, ktoré sú pre značku relevantné a majú k nim čo povedať. V opačnom prípade by to nebolo autentické a ľudia by im neuverili.

 

Zaregistrujte sa na BLF Summit a sledujte ho 25. októbra online

Podobné články